een MSC cruise in Westelijke Middellandse Zee

Dat ik een cruisefanaat ben, is bij velen al gekend. Je komt elke dag op een andere plaats zonder dat je telkens moet in-en uitpakken. Een manier van reizen waar je nooit genoeg van krijgt. Toch is het altijd een ander schip, een andere bestemming wat altijd voor een unieke ervaring zorgt. Net als mijn meest recente cruise naar de Westelijke Middellandse Zee met de MSC Seaview. Van de bruisende boulevards van Cannes tot aan de charmante dorpjes van Cinque Terre. Het was opnieuw een unieke ervaring.

Kenny

Delen

Begin juni was het zover en ging ik mee met de MSC Seaview. Klaar voor een nieuw avontuur. Dit cruiseschip werd pas vorig jaar (juni 2018) afgeleverd aan de rederij en biedt plaats aan ruim 5000 passagiers. Met veel enthousiasme begon ik aan mijn reis.

Doorheen de luxe boulevards van Cannes

Na vertrek uit Rome, was de eerste stop Cannes. Bij aankomst in Cannes, gingen we per tender (shuttleboot) aan wal. Hoe vroeger je je tenderticket haalt, hoe meer keus je hebt qua tijden om aan wal te gaan. Cannes is bij iedereen gekend voor het filmfestival en de Croisette, een boulevard langs de kust waar het gaat om zien en gezien worden. De luxe-boetieks en luxehotels (zoals bv. de Carlton Intercontinental) zijn kenmerkend voor deze badplaats. Ook de Notre Dame die op Cannes uitkijkt is zeker de moeite waard.

Uniek Palma de Mallorca

De volgende dag rond de middag kwamen we aan in Palma de Mallorca. Naast de talloze excursies die gekozen konden worden, koos ik voor een shuttlebus (12,99 euro h/t) die me van de haven naar de historische binnenstad van Palma bracht. De binnenstad heeft veel te bieden. Naast de mooie gebouwen zijn er ook veel shopping mogelijkheden en leuke terrasjes om te ontdekken, in tegenstelling tot de massatoerisme waarvoor het eiland gekend is.

Palma de Mallorca heeft veel te bieden. Naast de mooie gebouwen zijn er ook veel shopping mogelijkheden en leuke terrasjes om te ontdekken.

De hippe wijken van Barcelona

Na Palma bleven we in Spaanse wateren, want de volgende stop was Barcelona (de hoofd in- en ontschepingshaven van deze cruise). Voor één of andere reden was ik die ochtend al heel vroeg wakker en werd ik hiervoor beloond met een prachtige zonsopgang vanop het balkon van mijn kajuit. Barcelona is wat mij betreft toch wel één van de hoogtepunten van deze cruise. Opnieuw koos ik voor een shuttlebus (8,99 euro h/t) die mij van de haven naar het WTC ( nabij La Rambla) bracht. Zo begon in mijn grote wandeling naar La Rambla, de Bocqueria, de Plaza Cataluña, de Passeig de Gracia en de Sagrada Familia. In de namiddag ging ik via Barrio Gotico naar Port Vell waar je de vele mooie jachten kon bewonderen. Barcelona is een hippe stad die je nooit teleurstelt.

Corsica

De volgende dag rond de middag kwamen we aan in Ajaccio, Corsica. De haven ligt op wandelafstand van het centrum. In Ajaccio staat er heel wat in het teken van Napoleon. Jammer genoeg was ik er op een zondag (en feestdag) waardoor heel wat zaken gesloten waren. Maar een mooie wandeling langs de kristalheldere zee en de kleine stranden kon ik niet aan mij laten voorbij gaan.

Genua en Portofino

Vervolgens gingen we terug richting Italië. Heerlijk om s ’ochtends vroeg rustig wakker te worden op een andere plaats, deze keer Genua. Deze Noord-Italiaanse stad is een belangrijke haven met heel wat cruise- en cargoschepen. In de voormiddag had ik een excursie gepland naar het mondaine kustplaatsje Portofino. Na een boottochtje vanuit Genua van ongeveer 1u15 langs de kust kwam ik aan. Dit prachtig plaatsje is op  zich maar een zakdoek groot, maar heeft een enorme aantrekkingskracht. Na een mooie wandeling was tijd voor een drankje en een ‘’gelato’’ op een terrasje met zicht op de haven. Dat is puur genieten. Iets na de middag was ik terug in de haven en besloot ik om het centrum van Genua te ontdekken. De binnenstad maakt deel uit van de Werelderfgoedlijst van UNESCO en is met o.a. de Catedrale San Lorenzo en het Palazzo Ducale echt wel de moeite waard. Ook de shoppingliefhebbers komen hier ruimschoots aan hun trekken.

Portofino is op  zich maar een zakdoek groot, maar heeft een enorme aantrekkingskracht

Cinque Terre

De laatste stop was La Spezia, iets ten zuiden van Genua. La Spezia is de thuisbasis van de Italiaanse Marine en is de uitvalsbasis voor bezoeken aan de Cinque Terre, Pisa en Firenze. Ik koos hier om een excursie te maken naar het Cinque Terre National Park, beschermd door UNESCO. De bus bracht mij naar Porto Venere waar ik vervolgens de boot nam naar de 5 pitoreske dorpjes. De uitzichten vanop de boot zijn adembenemend. Ik had dan ook geluk dat ik een plaatsje op het bovendek had. De dorpjes Riomaggiore, Manarola, Corniglia en Vernazza konden we vanop de boot heel goed observeren. De boottocht eindigde in Monterosso, het meest toeristisch ontwikkelde van de 5 dorpjes met heel wat winkeltjes en restaurantjes waar het heerlijk tafelen is. Ook is dit het enige dropje met een strand. Een bezoek aan de Cinque Terre is een echte aanrader!
De volgende ochtend bij aankomst in Civitavecchia zat mijn weekje aan boord er jammer genoeg er op. Een bustransfer bracht me terug naar de luchthaven om terug naar huis te vliegen. Het was een mooie, gevarieerde cruise die mij doorheen de bekendste steden bracht en toch meer liet zien dan ik voor ogen had. Een cruise is voor mij een ideale manier om de globale sfeer van elke bestemming op te snuiven. Het National park Cinque Terre heeft mij verrast en smaakt zeker en vast naar meer.  Tevreden en met mooie herinneringen kwam ik terug thuis.

MSC Cruises – MSC Seaview

MSC Cruises staat bekend om hun elegante, moderne cruiseschepen met een Italiaans tintje. Volgens ons de beste rederij om als beginner in het cruisewereldje te treden. MSC heeft een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding en richt zich oa. op families. Wat vooral speciaal is aan de MSC Seaview is hun indrukwekkende 360° glazen ‘boulevard’. Terwijl u iets eet of drinkt kunt u genieten van een adembenemend uitzicht op zee. Krijg je niet genoeg van alle luxe aan boord? Dan zal de MSC Yacht Club jou zeker en vast verrassen. De MSC Yacht Club is een schip in een schip, de ultieme ervaring die privacy, keuze en exclusiviteit biedt aan boord. Wat dacht je van een eigen butler, een apart restaurant..? Het kan allemaal bij MSC Cruises!
Cruisen met MSC Seaview is de perfecte manier om verschillende culturen en wonderen te ontdekken en om het beste te halen uit het warmere weer met hun speciale elementen aan boord.
Ook interesse in een MSC cruise in Westelijke Middellandse Zee?

Contacteer ons gerust voor een afspraak. We delen graag onze ervaringen.

Jouw reisvoorstel aanpassen of aanvullen

Totaal

Opgelet! Alle prijzen zijn steeds onder voorbehoud van beschikbaarheid op moment dat wij deze bevestiging verwerken.
Je reservatie is pas definitief na uitdrukkelijke herbevestiging door ons.